دانستی های مفید درباره گاز اکسیژن

تاریخ انقضای کپسول اکسیژن

هر آنچه باید درباره تاریخ انقضای کپسول اکسیژن

در این بخش راجع به سوالی که ممکن است ذهن خیلی از مصرف کننده ها را درگیر کرده باشد صحبت میکنیم و آن تاریخ انقضای کپسول اکسیژن است که در اختیار شما قرار دارد .

هر کپسول اکسیژن از تاریخی که پر میشود به شرطی که آن را استفاده نکنید تاریخ انقضای خاصی برای آن تعریف نشده است . اما توصیه این است که اگر از کپسول اکسیژن استفاده نمیکنید , دو راه وجود دارد که متوجه شوید کپسول پر است یا خیر !

راه اول این است : زمانی که از کپسول استفاده نمیکنید و مانومتر را از آن جدا میکنید مطمئن باشید شیر خوب بسته شده باشد , برای اینکه از این موضوع اطمینان پیدا کنید , بهترین کار این است که دهانه ی شیر را پس از بستن با یک مقدار کف صابون یا مایع ظرفشویی  امتحان کنید , بدین صورت که کمی کف درست کنید و با استفاده از یک تکه اسفنج روی دهانه ی شیر سیلندر بزنید و متوجه شوید نشتی دارد یا خیر.

چرا تاکید بر این است که از کف صابون استفاده شود ؟ به این علت که در بعضی مواقع دیده شده با ترفندهای دیگری مانند گرفتن آتش جلوی شیر و یا گرفتن سیگار روشن جلوی آن , دهانه ی شیر را تست میکنند. این کار بسیار بسیار خطرناک است و حتما توصیه این است که اگر میخواهید شیر را از نظر نشتی امتحان کنید ازکف صابون استفاده کنید و اگر مطمٔن شدید نشتی ندارد میتوانید کپسول را نگهداری کنید.

راه دوم برای تشخیص تاریخ انقضای کپسول اکسیژن  این است که از یک مانومتر استفاده کنید و آن را به سیلندر وصل کنید و ببینید گیج فشار در چه رنجی قرار دارد و چند وقت یک بار آن را کنترل کنید.

اگر تمام این کنترل ها انجام شد و سیلندر کماکان پر بود باز سوال پیش می آید که چقدر میتوانم آن را در منزل نگهداری کنم و چقدر برای من قابل استفاده خواهد بود ؟

در رفرنس های خارجی آن چیزی که ما مطالعه کرده ایم اگر مشخصا بخواهم بگویم , شرکت BOC انگلیس  عدد ۳ سال را برای این منظور بیان کرده است. ولی پیشنهادی که ما داریم , برای اینکه شما خاطر جمع شوید این است که اگر بیشتر از ۲ سال کپسول پر شده در منزل دارید که استفاده نکرده اید , بهتر این است که دوباره شارژ شود .

به اشتراک گذاری
نوشته شده توسط
فروش و شارژ کپسول اکسیژن طبی

مطالب اخیر

کپسول اکسیژن همراه

کپسول اکسیژن همراه و ویژگی های آن در این بخش راجع به کپسول اکسیژن همراه…

نوامبر 10, 2018

کپسول اکسیژن کوهنوردی – کپسول همراه

کپسول اکسیژن کوهنوردی و ویژگی های آن در این قسمت راجع به کپسول اکسیژن کوهنوردی…

نوامبر 10, 2018

رنگ کپسول اکسیژن طبی

درباره رنگ کپسول اکسیژن طبی بیشتر بدانیم در این قسمت راجع به سوالی که شاید…

نوامبر 7, 2018

پر کردن کپسول هوا

پر کردن کپسول هوا - غلط مصطلح در این قسمت راجع به پر کردن کپسول…

نوامبر 7, 2018

شارژ کپسول اکسیژن بیمارستانی

ظرفیت کپسول اکسیژن بیمارستانی و خصوصیات شارژ کپسول اکسیژن بیمارستانی در این قسمت مایلم راجع به…

نوامبر 7, 2018

شارژ کپسول اکسیژن خانگی

کپسول اکسیژن طبی برای مصارف خانگی - شارژ کپسول اکسیژن خانگی در این ویدیو مایلم راجع…

نوامبر 7, 2018