هر آنچه باید درباره تاریخ انقضای کپسول اکسیژن

در این بخش راجع به سوالی که ممکن است ذهن خیلی از مصرف کننده ها را درگیر کرده باشد صحبت میکنیم و آن تاریخ انقضای کپسول اکسیژن است که در اختیار شما قرار دارد .

هر کپسول اکسیژن از تاریخی که پر میشود به شرطی که آن را استفاده نکنید تاریخ انقضای خاصی برای آن تعریف نشده است . اما توصیه این است که اگر از کپسول اکسیژن استفاده نمیکنید , دو راه وجود دارد که متوجه شوید کپسول پر است یا خیر !

راه اول این است : زمانی که از کپسول استفاده نمیکنید و مانومتر را از آن جدا میکنید مطمئن باشید شیر خوب بسته شده باشد , برای اینکه از این موضوع اطمینان پیدا کنید , بهترین کار این است که دهانه ی شیر را پس از بستن با یک مقدار کف صابون یا مایع ظرفشویی  امتحان کنید , بدین صورت که کمی کف درست کنید و با استفاده از یک تکه اسفنج روی دهانه ی شیر سیلندر بزنید و متوجه شوید نشتی دارد یا خیر.

چرا تاکید بر این است که از کف صابون استفاده شود ؟ به این علت که در بعضی مواقع دیده شده با ترفندهای دیگری مانند گرفتن آتش جلوی شیر و یا گرفتن سیگار روشن جلوی آن , دهانه ی شیر را تست میکنند. این کار بسیار بسیار خطرناک است و حتما توصیه این است که اگر میخواهید شیر را از نظر نشتی امتحان کنید ازکف صابون استفاده کنید و اگر مطمٔن شدید نشتی ندارد میتوانید کپسول را نگهداری کنید.

راه دوم برای تشخیص تاریخ انقضای کپسول اکسیژن  این است که از یک مانومتر استفاده کنید و آن را به سیلندر وصل کنید و ببینید گیج فشار در چه رنجی قرار دارد و چند وقت یک بار آن را کنترل کنید.

اگر تمام این کنترل ها انجام شد و سیلندر کماکان پر بود باز سوال پیش می آید که چقدر میتوانم آن را در منزل نگهداری کنم و چقدر برای من قابل استفاده خواهد بود ؟

در رفرنس های خارجی آن چیزی که ما مطالعه کرده ایم اگر مشخصا بخواهم بگویم , شرکت BOC انگلیس  عدد ۳ سال را برای این منظور بیان کرده است. ولی پیشنهادی که ما داریم , برای اینکه شما خاطر جمع شوید این است که اگر بیشتر از ۲ سال کپسول پر شده در منزل دارید که استفاده نکرده اید , بهتر این است که دوباره شارژ شود .


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
سوالی هست در خدمتم؟
سلام. خوش اومدین. در خدمت شما هستم.